סנובורד? כן! בואו להתאהב בחוויה מסחררת

סנובורד? כן! בואו להתאהב בחוויה מסחררת

המומחים שלנו מנדבים טיפים נהדרים לגלישת סנובורד בכל גיל.

סנובורד יכול להיות מרתיע לפעמים, אפילו בקרב גולשים מנוסים, אבל הוא ספורט נהדר גם למתחילים. המומחים שלנו חושפים מה מדאיג אנשים שעושים את צעדיהם הראשונים על הגלשן, ולמה כדאי להתחיל להתגבר על הפחד ולהתנסות בספורט המדהים והמהנה הזה, המתאים לכל גיל.

קחו שיעורים

חופשת סנובורד למתחילים חייבת להיות מלווה בשיעורים מקצועיים. לו מומלץ פשוט לשכור סנובורד וללכת לגלוש לבד, ללא כל הדרכה והכוונה. חשוב לזכור שסנובורד הוא ספורט מאתגר מאוד והסיכון לפגיעה גבוה, אם לא עושים זאת נכון. אך כאשר אנחנו מיומנים ומאומנים - זה יכול להיות כיף גדול. הרבה אנשים, גם גולשי סקי מנוסים, לוקחים כמה שיעורים ושוכרים סנובורד, אבל מתפתים להתחיל לגלוש עוד לפני שהשיעור התחיל, ומסכנים את עצמם בחבלות או בשבירת מפרק. לכן המלצתנו היא להתאפק מעט (עד כמה שזה קשה) ולעבור הכוונה מקצועית קצרה שתעלה אתכם בבטחה על המסלול.

מתאים לכל האנשים בכל הגילאים

לסנובורד יש תדמית קצת אתגרית ומסוכנת שמושכת בעיקר צעירים יותר, אך בה בעת מרתיעה אחרים מלנסות ולהכיר מקרוב את הספורט היפה הזה, וחבל. סנובורד הוא ספורט אשר מתאים לכולם, ואל תדאגו מפציעות ונפילות.כשעולים לראשונה על סנובורד, אנשים מפחדים ליפול ולפגוע בעצמם, ויש גם תפיסה שגויה שזו פעילות שמתאימה לצעירים בלבד. אבל זה לא ככה. כאמור, ברגע שנעזרים במדריך מיומן שילמד אתכם כיצד לגלוש בבטחה - כל אחד בכל גיל יכול ליהנות מהספורט הזה. במועדוני קלאב מד, ניתן לקחת שיעורי סנובורד מגיל 3 והיו גם אורחים בגילאי 70 ומעלה. זו יכולה להיות פעילות נהדרת לכל המשפחה.

דורש למידה ומיומנות

יש אנשים שחושבים שללמוד גלישת סנובורד קל יותר מאשר ללמוד סקי, אבל בעוד עקומת הלמידה יכולה בתחילה להיות מהירה יותר, עדיין מומלץ להמשיך לקחת שיעורים. סנובורד נתפס כמשהו טבעי להרבה אנשים, בעוד שאחרים מוצאים אותו מאתגר ממש כמו סקי. אתם יכולים להגיע לרמת ביניים מהר יותר מאשר סקי, אבל ההתקדמות משם יכולה להפסיק לחלוטין, אלא אם אתם ממשיך להתאמן וללמוד את מיומנויות הגלישה.

המפתח ללימוד סנובורד הוא להמשיך לנסות ולהתנסות, ופתאום הכל ייראה ברור וקל יותר. בדרך כלל לוקחים שלושה ימים כדי להרגיש ביטחון מלא ובקלאב מד מציעים חמישה ימים של קורסים מקצועיים. לוח זמנים טיפוסי בדרך כלל ייראה כך:
יום 1: מבוא להכרת הציוד ואחריו לימוד טכניקות עמידה על הסנובורד בצורה יציבה ומאוזנת ופיתוח מיומנות ניווט ושליטה במהירות הסנובורד
יום 2: איך לבצע את הסיבובים הראשונים שלכם על המדרונות המתאימים למתחילים
יום 3: עוברים אל המדרונות הפתוחים ומיישמים בפועל את כל מה שלמדתם. תוכלו גם ללמוד על הבדלים בין סוגים שונים של משטחי שלג, וכיצד להתאים את הטכניקה לתנאי מזג האוויר בחוץ.
יום 4: זה הזמן להתמודד עם כמה מסלולים תלולים, ולמקדמים שבינינו שמרגישים כבר נוח ובהתאם לשיקול דעתו של המדריך, ניתן לנסות אפילו מסלולי off-piste קלים וגם ללמוד איך לעשות קפיצות קטנות.
יום 5: ניתן להתנסות במסלולים וטכניקות מתקדמות יותר וכמובן לגלוש על המדרונות וליהנות כמו שצריך מפעילות סנובורד סוחפת.

ציוד נוח

ציוד סנובורד הוא בהחלט קל ונוח יותר לשימוש מאשר ציוד הסקי, והוא גם הרבה יותר קל לנשיאה ולתנועה. הצטיידו במכנסיים רחבים יותר כדי שתיהנו מחופש תנועה ומהשפעה אופטימלית של ציוד המגן שהוא בגדר חובה וכולל מגיני ברכיים ופרקי יד. מגפי הסנובורד מרגישים הרבה יותר נוחים ממגפי הסקי, מה שמושך הרבה אנשים. בנוסף, גם נוח יותר להסתובב עם הציוד, כי יש לכם למעשה סנובורד אחד, במקום שני מגלשיים ושני מוטות.

כושר גופני ותרגולים

כאשר אתם לומדים ספורט חדש מכל סוג, אין ספק שתתקדמו במהירות ובקלות ככל שהגוף שלכם יימצא בכושר המתאים. גם סנובורד בהחלט דורש להימצא בכושר גופני מיטבי, בוודאי למתחילים שבחבורה.
סנובורד מעייף את הגוף, במיוחד בשבוע הראשון או השני שלכם כגולשים מתחילים. כדי לעמוד במאמץ, מומלץ להגיע לרמה טובה של כושר בסיסי ולמקסם את החוויה במינימום פגיעות. ישנם כמה תרגילי הכנה לסנובורד פשוטים ויעילים, הכוללים רכיבה על אופניים, שחייה, קפיצות סקוואטים, קפיצה על רגל אחת ותרגילי מתח של הרמת הגוף באוויר בעזרת הזרועות (pull-ups).